اطلاعات جامع انواع چاپ

در این وبلاگ میخواهیم شما را با انواع چاپ آشنا کنیم

اطلاعات جامع انواع چاپ

در این وبلاگ میخواهیم شما را با انواع چاپ آشنا کنیم

مراحل مختلف طراحی لوگو در ارومیه

استفاده از یک طرح خوب برای برندسازی، ماندگاری بیشتری در ذهن مشتری خواهد داشت. یک لوگوی ساده اما پرمحتوا، می‌تواند بار معنایی بالایی داشته باشد و اطلاعات را بهتر به مخاطبان انتقال دهد.

استفاده از لوگو برای هر نوع کسب و کاری لازم است تا بتوانند حرفه‌ای‌تر و متمایزتر قدم بردارد. انتخاب یک مجموعه مناسب جهت سفارش طراحی لوگو در ارومیه دغدغه بسیاری از صاحبان کسب و کار است.

مجموعه انصار پرینت با سابقه چندین ساله در زمینه طراحی و چاپ می‌تواند بهترین خدمات را برای شما ارائه دهد. تمامی زمینه‌ها مهیا است تا بتوانید برای برند سازی و تبلیغ کسب و کار خود اقدام کنید، کافیست با سایت انصار پرینت شروع کنید. برای آشنایی بیشتر با قیمت طراحی لوگو در ارومیه و سفارش طراحی لوگو ارزان در ارومیه به سایت انصار پرینت مراجعه کنید

اصول طراحی لوگو

داشتن یک لوگو به تنهایی نمی‌تواند کار شما را راه بیاندازد، بلکه داشتن یک لوگوی خاص و حرفه‌ ای است که می‌تواند قدرت برند سازی برای شما ایجاد کند. بنابراین لازم است برای طراحی لوگو  ارومیه اصولی را رعایت کنید.

در ابتدا شما باید سادگی لوگو را معیار اصلی قرار دهید. طرح شلوغ یا پیچیده لوگو همیشه ذهن مشتری را آشفته کرده و او را دلسرد می‌کند. در مقابل، هرچه‌قدر طراحی لوگو ساده‌تر باشد، تاثیر بالایی در ذهن مخاطب خواهد داشت.

لوگوی طراحی شده باید بتواند برای کسب و کار شما سال‌ها استفاده شود، پس نباید به مدت زمان خاصی محدود شود. برای اجتناب از این کار لازم است رنگبندی و فونت‌های مناسبی استفاده کنید. خوانا بودن لوگو، موضوع و داشتن درونمایه از عوامل دیگری هستند که به هنگام طراحی لوگو باید به آن توجه داشت

ویژگی‌های یک طراحی حرفه‌ای لوگو

لوگوی خاص حتما دارای یک سری ویژگی‌ها و مشخصات است. می‌خواهیم در ادامه به چند آیتم از ویژگی‌های یک لوگو با طراحی خاص اشاره کنیم:

  1. همخوانی: طراحی خوب در واقع طراحی است که با نوع کسب و کار مد نظر، سنخیت و همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال، لوگوی طراحی شده برای فست‌ فود باید شکل و نمادی از خوراکی داشته باشد.
  2. انتقال بهتر مفهوم: هر نوع طرح لوگو باید بتواند مفهوم کاری را به خوبی انتقال دهد. در همان مثال فست‌فود، شما می‌توانید ویژگی‌هایی چون خوشمزه بودن، ارزان قیمت بودن یا خاص بودن را به مخاطب انتقال دهید.
  3. ماندگاری بالا: اگر قصد دارید کسب و کار خود را سالیان سال ادامه دهید، حتما باید نوعی از لوگو را طراحی کنید که با تکامل کسب و کار شما و با گذشت زمان جذابیت خود را از دست ندهید.
  4. قانونی بودن: حتما لوگوی طراحی شده باید از نظر احراز حقوق مالکیت قانونی باشد تا در ثبت آن مشکلی ایجاد نشود.

  • شاید ازچاپ تراکت از ارومیه هم خوشتون بیاد
  • برای استفاده از خدمات چاپ تیشرت در ارومیه کلیک کنید
  • برای استفاده از خدمات چاپ نایلون در ارومیه کلیک کنید 
  • برای استفاده از خدمات چاپ بنر در ارومیه کلیک کنید 

مراحل مختلف طراحی لوگو در ارومیه

طراحان ما در ارومیه ، درابتدای کار باید به دقت به تعاریف و مطالبی که کارفرما بدان اشاره می کند، گوش داده تا بعدا بتواند در فرآیند طراحی لوگو در ارومیه از آن ها بهره ببرد. به مواردی که باید به آن توجه ویژه ای داشت عبارتند از: زمینه ی فعالیت و کسب و کار مربوطه، اسم تجاری و برند، اهداف ارزش های کاری آن ها و … پوشش دهی تمام این نکات می تواند برای طراحان بسیار موثر واقع شود. باید توجه کرد که اولین مرحله در هر کاری مهم ترین مرحله را نیز شامل می شود.برای آشنایی بیشتر با قیمت طراحی لوگو  ارومیه و سفارش طراحی لوگو ارزان  ارومیه به سایت انصار پرینت مراجعه کنید

بررسی طرح لوگو

طراحان در ارومیه بعد از بررسی تمام موارد نام برده شده با بکارگیری از علم و تخصص خود می توانند سبک و نوع و رنگ های مرتبط با لوگوی آن کسب و کار را به صاحب ان ارائه داده و با او به بحث و تبادل نظر بپردازند.

خواسته کارفرما از لوگو

حال براساس تمام اطلاعات به دست آمده از خواسته های کارفرمای ما در ارومیه ، وقت آن است که به بررسی دقیق تر آن ها پرداخته و تحقیق وسیع تری در این زمینه انجام دهیم. برای مثال لازم است که رقبای این کسب و کار را مورد بررسی قرار داده تا بتوانید با استفاده ازفاکتورهای خاص دیگری لوگوی مدنظرتان را از سایرین به راحتی متمایز سازید. همچنین باید رفتار و انتظارات مختلف مشتریان را این کسب و کار بررسی کرده و بدانید که چه مواردی می توانند آن ها را برای خرید و بهره بردن از خدمات ترغیب سازند. این نکته را نباید فراموش کرد که لوگوی درخواستی را باید برای مشتری طراحی نمود نه فقط برای شرکت سفارش دهنده. ای مرحله از اهمین بسیار ویژه ای برخوردار است زیرا با بررسی اصولی تمام موارد ذکر شده، می توان به درست ترین و ساده ترین شکل ممکن پیام های کاری مختلف خود را به مخاطبان منتقل نمود.

بررسی لوگوی رقبا 

همانطور که قبلا اشاره شد، بهتر است لوگوهای کاری سایر رقبا را نیز بررسی نمود. زیرا انکار ناپذیر است که رقبای موفق در این زمینه دارای بهترین و موفق ترین لوگوها هستند، پس الهام گرفتن از آن ها می تواند به طراحان کمک ویژه ای نماید یا به عبارت دیگر بررسی رقبا به راحتی این شانس را به آن ها می دهد تا با نقاط ضعف و قوت سایرین آشنا شده و بتوانند یک لوگو شیک تر و جذاب تر را در بین سایر رقبا برای کارفرمایان و مشتریان خود طراحی نمایند. زیرا ذهن طراح را در به کارگیری خلاقیت هایش باز گذاشته و در ایده برداری های کلیدی به او یاری می دهد.( فراموش نکنید که این فرآیند صرفا برای ایده پردازی بوده و نباید به سمت کپی برداری رفت.)

توافق در مورد لوگوی درخواستی

حالا می توان گفت که طراح مدنظر، اطلاعات کافی ای از چیزهایی که باید می دانست، دارد. پس نوبت آن است که فکر کند تا به بهترین و خلاق ترین طرحی برسد که گویای جامعی برای تمامی اطلاعات به دست آمده باشد. او باید هر ایده و طرحی را به ذهنش می رسد یادداشت نموده و دائما دست به قلم باشد تا بتواند به زیباترین طرح اولیه ی ممکن دست یابد. این کار به او کمک می کند که ایده هایش را به چشم دیده و یا به اصطلاح با آن ها بازی نماید. او با رسم هر ایده می تواند به راحتی هر یک را ارتقا داده و آن ها را تکامل بخشیده و با ایده پردازی و خلاقیت بیشتر باعث افزایش جذابیت طرح ها شود. طرح های اولیه بسیار مهم هستند زیرا در مرحله بعدی لازم است که آن طرح با جزئیات طراحی شده و از اصول و استاندارد های طراحی لوگو حرفه ای خارج نشود.

طرح اولیه لوگو

طراحان پس از آن که ایده های خود را روی کاغذ رسم کردند، نوبت به آن می رسد که بهترین طرح را بر اساس خواسته ی کارفرما از بین آن ها انتخاب نموده و سپس شروع به افزودن سایر ملزومات به آن نمایند. در این مرحله برای طراحی سایر جزئیات، بهتر است که کار را با نرم افزارهای مختلف کامیپوتری انجام دهند.

طرح برجسته لوگو

طراحان بهتر است تا می توانند لوگو را برجسته طراحی نموده و از قوانین مختلفی در راستای این امر بهره ببرند. این قوانین عبارتند از: قوانین هندسی و دیگر قوانین طراحی از جمله سادگی، معنا و مفهوم، خلاقیت، خاص بودن، رنگ پذیری، سطح پذیری، سایزپذیری، پیوستگی و انسجام، نسبت طول و عرض و…

طرح پایانی لوگو

با به پایان رسیدن فرآیند مربوط به خلق تصویر و طرح مدنظر، نوبت آن است که طراح دست به رنگ دهی و جلوه بخشی به کار بزند. رنگ های به کار برده شده باید با سلیقه ی کارفرما و نوع کسب و کار مرتبط بوده و به علاوه از لحاظ تناسب و روان شناسی نیز باید استاندارد بوده تا بتوانند تاثیر افزاینده ای بر ذهن مخاطبان داشته باشند.

تایید کارفرما برای لوگو

حال که طراح طرح را آماده نموده است، هنوز کار به پایان نرسیده و او باید یک بار دیگرطرح صورت گرفته را با جزئیاتی که قبلا برررسی نموده بود تطابق دهد تا مطمئن شود هیچ مغایرتی با هم نداشته و از تمام اصول و قوانین مربوط به طراحی پیروی می کند. یک طراح باید خود را جای مشتری نیز بگذارد و ازخود بپرسد که آیا طرح صورت گرفته به نیازها و انتظارات او پاسخ می دهد یا خیر؟ و با این حساب نظرخواهی از سایر افراد نیز در این مرحله می تواند بسیار به او کمک نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد